Jdi na obsah Jdi na menu
 


Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo (interní označení typ 955) je kompaktní hatchback italské automobilky Alfa Romeo, který se začal vyrábět v roce 2008. MiTo je konkurentem MINI, podobně zaměřené bude i chystané Audi A1. Ve výrobním programu MiTo naváže na třídveřový model 147, jehož nástupce by se měl vyrábět jen v pětidveřovém provedení. Avšak MiTo je proti 147 o 15 cm kratší a sdílí platformu s Fiatem Grande Punto, který je o třídu níž než 147. Design MiTo je inspirován supersportovním modelem 8C Competizione.

Název

Jméno MiTo vzniklo jako zkratka názvů měst Milano (Milán) a Torino (Turín).[1] Symbolicky je tak zdůrazněn původ auta – v Milánu sídlí Alfa Romeo, v Turínu pak mateřský koncern Fiat a zároveň se zde bude Mi.To vyrábět. Zároveň slovo mito znamená italsky mýtus.

Původně předpokládaný název nového modelu byl Junior, případně (analogicky k 8C Competizione) 4C Junior.[2] – Junior bylo dříve tradiční označení základního modelu značky. Alfa Romeo vypsala soutěž o návrh jména. Favoritem byl i Junior, ale zvítězila možnost Furiosa.

Avšak definitivní volba padla na název Mi.To, který původně nebyl uvažovaný. Při oficiálním představení nakonec byla tečka z názvu vypuštěna.

Alfa DNA

MiTo je prvním modelem Alfa Romeo, který je vybaven novým systémem Alfa DNA. Název je zkratkou tří režimů – Dynamic, Normal a All-Weather. Podle těchto režimů se přizpůsobují reakce motoru na plynový pedál a mění se nastavení stabilizačního systému. Motor 1.4 TB má v režimu Dynamic točivý moment 230 Nm, ve zbývajících 206 Nm.

Přehled motorizací

Nabídku motorů tvoří přeplňovaný benzínový 1.4 TB a nafotvý 1.6 JTDM. Nejslabší motor 1.4 MPI má výkon nastavený na 58 kW, aby odpovídal italskému zákonu, který umožňuje čerstvým držitelům řidičského oprávnění řídit pouze auta s poměrem výkonu a hmotnosti do 50 kW/t. Všechny tři motory se dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou.

V roce 2009 se začne prodávat verze GTA (Alfa Romeo GTA) s přeplňovaným motorem 1.8 o výkonu 169 kW. Bližší informace k této verzi nebyly zatím zveřejněny.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář